Genocidul – O Istorie a Suferinței și Injustiției.

Genocidul – O Istorie a Suferinței și Injustiției.
Exordiu
Obștea de Credință: O-Nouă-Obârșie, subiect de drept internațional, în temeiul echității, justiției divine, legii naturale (legea pământului), dreptului divin, dreptului natural, legii morale, principiilor eticii și echității sociale, moș-maiorum, obiceiului strămoșesc și moravurilor străbunilor, care descriu ceea ce este necesar pentru susținerea vieții umane pe Pământ și al dreptului internațional, în virtutea Ființei Divine, proclamăm solemn că ne exprimăm public, deoarece condițiile actuale ne justifică și ne obligă să înștiințăm oamenii despre genocidul cultural. Unele comunități ale lumii distrug sistematic cultura, identitatea și modul de viață al unor grupuri de oameni cu o deosebită credință, etnice, naționale, religioase sau culturale, fără a implica neapărat exterminarea fizică a membrilor acelui grup.
Genocidul cultural se referă la distrugerea sistematică a culturii, identității și modului de viață al unui grup etnic, național, religios sau cultural, fără a implica neapărat exterminarea fizică a membrilor acelui grup. În loc să fie eliminați fizic, oamenii sunt privați de drepturile-naturale, legea-naturală și de elementele esențiale care definesc identitatea lor colectivă, cum ar fi limba, tradițiile, istoria, credința, religia, și practicile culturale.
Genocidul cultural este un termen folosit pentru a descrie un proces sistematic prin care o cultură sau un grup etnic este atacat sau distrus prin atacuri asupra propriilor credințe, tradiții, limbi, religii, arte, educație și alte elemente de drept-natural fundamentale ale identității sale culturale. Spre deosebire de genocidul fizic, care se concentrează pe eliminarea fizică a membrilor unui grup, genocidul cultural vizează distrugerea identității unui grup prin erodarea elementelor esențiale ale culturii sale, ceea ce poate duce la dispariția acestuia ca entitate distinctă.
Genocidul
cultural include următoarele acțiuni:
1.
Interzicerea limbii materne sau impunerea unei limbi dominante, ceea ce poate duce la pierderea limbii și a legăturii cu tradițiile și istoria culturală.
Suprimarea limbii: Impunerea unei alte limbi oficiale și interzicerea folosirii limbii materne în școli, instituții și viața publică.
2.Distrugerea sau schimbarea forțată a tradițiilor și obiceiurilor culturale, prin interzicerea ritualurilor religioase, a sărbătorilor tradiționale sau a altor practici fundamentale. Distrugerea monumentelor, bisericilor, moscheilor, sinagogilor, și a altor situri sau artefacte culturale și religioase importante.
3. Interzicerea tradițiilor: Suprimarea sărbătorilor, ritualurilor, obiceiurilor sau oricărei practici care are legătură cu identitatea culturală a unui grup.
4. Distrugerea simbolurilor culturale și religioase, cum ar fi operele de artizanat, monumentele istorice, statui și alte elemente de patrimoniu.
5. Eradicarea educației și a instituțiilor culturale care mențin și transmit identitatea culturală, de exemplu, închiderea școlilor tradiționale sau înlocuirea lor cu un sistem educativ care impune o cultură străină.
Separarea copiilor de familiile lor: Îndepărtarea copiilor din familiile lor pentru a-i educa în instituții care promovează o altă cultură, separându-i de moștenirea culturală.
6. Asimilarea forțată sau presiunea de a adopta norme culturale, religioase sau politice care nu corespund tradițiilor și valorilor unui grup. Îndoctrinarea și asimilarea forțată: Impunerea unui alt sistem educațional care minimizează sau distorsionează istoria și cultura unui grup, cu scopul de a-i forța pe membrii acelui grup să adopte cultura dominantă.
7. Stigmatizarea și marginalizarea grupului cultural
Discriminarea sistematică a unui grup pe baza culturii, religiei sau etniei sale poate duce la erodarea încrederii în propria identitate și poate forța un grup să abandoneze elemente fundamentale ale propriei culturi pentru a se conforma presiunii sociale și a legiilor pozitive.
Exemple: Crearea unei atmosfere de discriminare sau stigmatizare împotriva unui grup cultural, promovarea unor stereotipuri negative sau marginalizarea acestuia în mass-media sau în viața politică și socială.
Aceste acte pot fi comise de state, grupuri dominante sau alte entități care doresc să elimine sau să submineze cultura unui grup specific.
Exemple istorice de genocid cultural includ:
1. Colonialismul european, în special în Americi, Africa și Oceania, unde diverse culturi indigene au fost supuse unei asimilări forțate prin interzicerea limbii, religiei și practicilor tradiționale. Politica de asimilare a popoarelor indigene din America de Nord și Australia: Copiii indigeni au fost luați de lângă părinți și plasați în școli de reeducare unde li s-a interzis să-și vorbească limba sau să practice tradițiile.
2. Politicile de înlocuire culturală ale regimurilor totalitare, cum ar fi în cazul regimului sovietic sau al regimului maoist din China, unde anumite grupuri etnice sau religioase au fost supuse eradicării culturale.
Sinicizarea Tibetului: Politicile Chinei de integrare a Tibetului, care au inclus suprimarea limbii tibetane și a practicilor religioase budiste, sunt deseori considerate forme de genocid cultural.
Politicile de rusificare în Uniunea Sovietică: Sub Stalin, grupurile etnice minoritare au fost forțate să renunțe la limba și cultura lor, promovând cultura și limba rusă în toate aspectele vieții publice.
3. Genocidul în Rwanda (1994), unde nu doar că a avut loc un genocid fizic, dar au existat și atacuri asupra identității culturale a grupurilor implicate, inclusiv prin distrugerea simbolurilor culturale ale acestora.
Genocidul cultural nu are o definiție oficială în dreptul internațional similar cu genocidul fizic, dar este recunoscut ca o formă gravă de abuz împotriva unui grup etnic sau cultural și este uneori legat de procesele de colonialism și imperialism.
Deși termenul de „genocid cultural” nu este oficial recunoscut de Convenția privind Genocidul a Națiunilor Unite din 1948, care se concentrează mai mult pe genocidul fizic și pe distrugerea unui grup etnic, conceptul de genocid cultural este important pentru a înțelege formele subtile și de lungă durată ale atacurilor asupra identităților culturale. Genocidul cultural poate avea consecințe devastatoare pe termen lung, deoarece poate duce la pierderea ireversibilă a unei culturi sau a unei națiuni în sensul său cel mai profund.
Genocidul cultural reprezintă o formă complexă de violare a drepturilor-naturale fundamentale ale unui grup, având consecințe pe termen lung asupra identității acestuia. Deși nu este întotdeauna la fel de vizibil și dramatic ca genocidul fizic, impactul său poate fi la fel de devastator, distrugând însăși esența unei culturi și făcând imposibilă transmiterea acesteia viitoarelor generații. Recunoașterea și combaterea genocidului cultural sunt esențiale pentru protejarea diversității culturale și pentru menținerea unui cadru global de respect pentru identitățile distincte ale popoarelor.
Confidențialitatea și protecția informațiilor din aceast document sunt de o importanță vitală pentru drepturile de proprietate intelectuală și drepturile conexe ale prezentului document care aparțin lui © :ionut-mirel:krauss. Nimeni nu are dreptul să copieze documentul sau informații din document fără consimțământul scris al omului nativ :ionut-mirel:krauss., expres și prealabil. Nu copia sau reposta documentul, dacă îți place te rog să-l distribui. Copyright © :ionut-mirel:krauss. All rights reserved.
Ex fraternitas pax, Pro Utilitate Hominum. – Pace prin fraternitate, pentru binele omenirii. – (parafrază după i.m.k.). Ius homines privatorum pactis mutari non potest – Dreptul omului nu poate fi modificat prin convenții ale particularilor. – (parafrază după i.m.k.). Legea naturală este singura „lege superioară” ce definește baza unei înțelegeri universale a „binelui” și a „răului”. – (parafrază după i.m.k.). Justiţia-Divină, îndrituiește fiecare om cu: Echitate, Demnitate, Onoare, Dreptate și Glorie. – (parafrază după i.m.k.). Nihil autem iure civili geritur, nisi quod lege naturae constitutum est. – Nimic nu este reglementat prin dreptul civil, decât ceea ce a fost stabilit de legea-naturală. Nu poți avea pace urând războiul, poți avea pace, iubind pacea. – (parafrază după i.m.k.). „Drepturile tuturor oamenilor sînt ameninţate, atunci cînd sunt încălcate drepturile unui singur om”. (John Kennedy)
Nihil Sine Deo.
Liberté– Egalité – Fraternité.
Toate drepturile (re)vendicate, fără cauză, fără prejudiciu. ©
Astăzi: anul de grație două mii douăzeci și patru, luna martie, ziua 11 unsprezece, (2024.03.11.), ora 11:11.